FAKE NEWS: Deplasările românilor vor fi urmărite de CNAIR

FAKE NEWS: Deplasările românilor vor fi urmărite de CNAIR
© EPA-EFE/ROBERT GHEMENT   |   Vehicule pe bulevardul Văcărești din București, România, 17 noiembrie 2017.

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere va monitoriza activitatea cetăţenilor români, potrivit unei narațiuni promovate de realizatorul TV Mircea Badea.

CNAIR, agenţie de spionaj

ȘTIRE: „Fiți atenți cât de tare. Parlamentul a adoptat rapid o lege care le va face viata imposibilă celor care folosesc mașini personale. Astfel, taxele pentru folosirea drumurilor vor fi calculate în funcție de norma de poluare și de durata infrastructurii. De asemenea, apare și o aplicație informatica dezvoltată pentru telefoanelor mobile care folosește localizarea prin satelit. În acest caz nu este vorba despre o nouă rovinieta, ci despre supravegherea CNAIR. Nu se mai poate trăi pe planeta asta, nene! Pare că, pentru faptul că sunt în viață, ar trebui să-i mulțumesc Guvernului. E normal să urmărești mașini poluante, dar nu pe toată lumea, nu e normal așa ceva. [...] Și acesta este trendul global. Să nu credeți că i-a apucat pe ăștia, așa, de jos, pe românache, că sunt inovativi. Pe plan mondial e treaba, tătuțule! Băi, nu se mai poate trăi liniștit pe planeta asta.” – Canal Youtube - În gura presei cu Mircea Badea

NARAȚIUNE: Noile tarife rutiere vor permite implementarea de măsuri restrictive suplimentare împotriva populaţiei.

CONTEXT: Mai multe state europene prevăd în legislaţia rutieră plata de către proprietarii de autovehicule a unor „taxe de drum”, care au drept scop acoperirea sau contribuţia la costurile de construcție a drumurilor noi și întreținerea infrastructurii existente, reducerea vârfurilor de trafic prin aplicarea unor prețuri mai mari în perioade și zone mai aglomerate, sau reducerea poluării, prin aplicarea unor tarife mai mici la vehiculele mai puțin poluante. Săptămâna trecută, Parlamentul României a adoptat un proiect de lege privind aplicarea unor noi tarife rutiere pe reţeaua de drumuri naţionale. Măsurile sunt menite să alinieze legislaţia românească la normele aprobate încă de acum cinci ani de Parlamentul European, al căror scop este de a garanta un tratament egal al utilizatorilor rutieri și de a ajuta statele membre să-și atingă obiectivele de reducere a emisiilor de dioxid de carbon în sectorul transporturilor.

OBIECTIV: Diminuarea încrederii populaţiei în autorităţi, provocarea şi amplificarea unor eventuale tensiuni sociale.

Monitorizarea transporturilor de marfă există deja

DE CE ESTE FALSĂ NARAȚIUNEA: Măsurile votate de Parlament vor intra în vigoare din 2026 şi diferenţiază, din punct de vedere al obligaţiei de plată, autovehiculele pentru transportul de marfă de cele folosite în interes personal. Astfel, proprietarii de autoturisme vor achita rovinieta în funcţie de gradul de poluare al maşinii şi durata pentru care o achiziţionează, iar camioanele de marfă vor plăti un tarif rutier, numit TollRo, care va fi stabilit în funcţie de distanţa parcursă. Aşadar, în ceea ce priveşte autoturismele personale, acestea nu vor fi monitorizate în timpul deplasărilor, ci doar în privinţa achitării rovinietei, prin intermediul unui sistem informatic de monitorizare şi gestiune, aşa cum se face şi în prezent. În plus, reglementarea nu vizează și zonele intraurbane, unde circulă majoritatea automobilelor din România.

Legea prevede, într-adevăr, instalarea voluntară a unei aplicaţii mobile de către transportatorii de marfă şi persoane, dar aceasta este doar una din cele trei modalităţi prin care se poate achita TollRo, tariful ce va fi aplicat tuturor vehiculelor concepute şi construite pentru transportul de marfă cu masă totală maximă autorizată mai mare de 3,5 tone. Monitorizarea transportatorilor însă nu reprezintă o noutate, ea se face centralizat, la nivel naţional, de un an de zile, prin sistemul RO e-Transport. În plus, majoritatea firmelor de transport au sisteme de monitorizare a flotei de autovehicule care permit identificarea șoferului în timp real şi generarea de rapoarte pentru a evidenția activitatea acestuia. Aceste aplicaţii generează chiar şi rapoarte despre stilul de condus al șoferului, emiţând chiar şi alerte în cazul încălcării unor restricții de circulaţie şi evidenţiază timpii de condus și de pauze luate de acesta.

 

  • Publicație / Media:
    CANAL YOUTUBE - IN GURA PRESEI CU MIRCEA BADEA
  • Data publicării:
    05/07/2023
  • Public țintă:
    CONSPIRAŢIONIŞTI, SUVERANIŞTI, ANTIEUROPENI, ANTIOCCIDENTALI, NAŢIONALIŞTI
  • Amplificare:
    ANTENA3.RO, JURNALUL.RO, ZIUANEWS.RO, REVISTA-PRESEI.COM, ZIAR.COM, REȚELE SOCIALE
  • Narațiune cheie:
    SUPRAVEGHEREA DIGITALĂ A POPULAŢIEI VA FI SPORITĂ PRIN IMPLEMENTAREA NOILOR TARIFE RUTIERE PENTRU AUTOVEHICULE
Raportează
Fake News

Dezinformarea folosește o varietate de tactici de manipulare. Poveștile de dezinformare pot fi create cu ușurință prin combinarea subiectelor provocatoare.

Raportează
Alte știri
PROPAGANDĂ DE RĂZBOI: Pacea e posibilă doar dacă Ucraina va capitula

PROPAGANDĂ DE RĂZBOI: Pacea e posibilă doar dacă Ucraina va capitula

Occidentul alimentează cu arme Ucraina pentru că își dorește un război continuu, astfel încât doar capitularea Kievului poate aduce pacea, afirmă propaganda pro-Kremlin.

EBOOK> Razboi si propaganda: O cronologie a conflictului ruso-ucrainean

EBOOK>Razboiul lui Putin cu lumea libera: Propaganda, dezinformare, fake news

FAKE NEWS: Mark Zuckerberg ştia că vaccinurile anti-Covid sunt nocive

FAKE NEWS: Mark Zuckerberg ştia că vaccinurile anti-Covid sunt nocive

Conducerea Meta cunoştea efectele negative ale vaccinurilor anti-Covid şi a cenzurat adevărul despre acestea, potrivit conspiraţioniştilor.

DEZINFORMARE: Arme biologice ucrainene tranzitează România și Republica Moldova

DEZINFORMARE: Arme biologice ucrainene tranzitează România și Republica Moldova

După declanșarea operațiunii militare speciale, armele și mostrele biologice din Ucraina sunt transportate în SUA prin România și Republica Moldova, potrivit propagandei ruse.

Mai multe
FAKE NEWS: Moldova vrea să-i dea Ucrainei un depozit rusesc de arme din Transnistria
FAKE NEWS: Moldova vrea să-i dea Ucrainei un depozit rusesc de arme din Transnistria

Chișinăul și Kievul au negociat un schimb de teritorii ca depozitul de arme și muniții de la Cobasna să îi fie transferat Ucrainei, potrivit unei narațiuni false. Depozitul e păzit de militari ruși.

Veridica
29 aug. 2024
FAKE NEWS: Japonia recunoaște că vaccinurile anti-Covid sunt dăunătoare
FAKE NEWS: Japonia recunoaște că vaccinurile anti-Covid sunt dăunătoare

Guvernul japonez a declarat stare de urgenţă din cauza efectelor devastatoare ale vaccinurilor anti-Covid, susține un presa conspiraţionistă din România.

Cezar Manu
28 aug. 2024
PROPAGANDĂ DE RĂZBOI: UE va finanța războiul împotriva Rusiei până vor muri toți ucrainenii
PROPAGANDĂ DE RĂZBOI: UE va finanța războiul împotriva Rusiei până vor muri toți ucrainenii

UE va finanța măcelărirea rușilor de către ucraineni chiar și dacă SUA nu va mai sprijini în viitor Kievul, potrivit propagandei pro-Kremlin.

Marin Gherman
27 aug. 2024
FAKE NEWS: Germania va reloca migranții în Moldova
FAKE NEWS: Germania va reloca migranții în Moldova

Maia Sandu și Olaf Scholz pregătesc un acord prin care migranții din Germania ar fi relocați în Moldova în vederea deportării, potrivit unei narațiuni false apărute în contextul vizitei lui Scholz la Chișinău.

Veridica
24 aug. 2024
FAKE NEWS: Un fond american de investiții deține jumătate din Ucraina
FAKE NEWS: Un fond american de investiții deține jumătate din Ucraina

Fondul american de investiţii BlackRock deţine jumătate din Ucraina şi refuză înmormântarea militarilor morţi pe front, potrivit propagandei (pro)ruse.

Cezar Manu
21 aug. 2024
FAKE NEWS: OMS vrea să declare o nouă pandemie
FAKE NEWS: OMS vrea să declare o nouă pandemie

OMS forțează statele să raporteze noi cazuri de variola maimuței, pentru a putea declara o nouă pandemie, susține europarlamentarul Gheorghe Piperea.

Cezar Manu
19 aug. 2024