Un proiect al Universității din București, prin care se urmărea conștientizarea inegalităților de gen în școlile românești, este prezentat în mod vădit eronat de un ONG ce se dorește a fi reprezentativ pentru părinții din România drept un atentat la educația copiilor, care va provoca grave disfuncționalități în dezvoltarea lor ulterioară.
Diferențele între sex și gen, din perspectivă „părintească”
ȘTIRE: „Așadar, ca urmare a acestui costisitor efort, copiii noștri ar urma să învețe că genul și sexul sunt două lucruri diferite, că genul este atribuit social și cultural, că el este eligibil și fluid, precum și alte aberații marxisto-progresiste, în total dispreț față de opinia părinților, exprimată public, cu privire la pătrunderea ideologiei de gen în școală. Experiența țărilor care au produs deja o generație de tineri care nu mai știu exact de ce sex sunt și cărei specii îi aparțin, ori tragediile adolescenților care se bulucesc să sporească cifra de afaceri a clinicilor în care se supun unor operații mutilante, cu efecte ireversibile, doar pentru a constata ulterior că au făcut o uriașă greșeală, nu au stat în calea celor care au lucrat la proiectul T-SHIRT.”
NARAȚIUNI: 1. Învățăturile tradiționale vor fi înlocuite în programa școlară cu propaganda LGBT, ducând la grave tulburări de comportament în rândul copiilor. 2. Propaganda LGBT din școala românească are intenția de a schimba orientarea sexuală naturală a copiilor.
CONTEXT: Multiplele inegalități între femei și bărbați pe piața muncii, în viața publică sau în cea privată, reprezintă o preocupare a societății de ani de zile. Chiar dacă statutul femeii s-a schimbat considerabil în comparație cu deceniile anterioare, femeile și bărbații încă nu au aceleași șanse sub aspectul traseului educațional și profesional sau al vieții de familie. De aceea, tema a tot fost dezbătută în ultimii ani, iar autoritățile, în parteneriat cu instituțiile de învățământ și diverse entități private, încearcă să creeze un cadru legislativ pentru reducerea acestor decalaje, derulând în același timp mai multe campanii de conștientizare a problemei și de găsire a unor soluții pentru rezolvarea sa.
În acest sens, Universitatea din București a fost partener în cadrul unui proiect internațional, care pune la dispoziția profesorilor o platformă online conținând diverse materiale despre egalitatea de gen la clasă. Anunțul finalizării proiectului, după doi ani de la demararea sa, a activat din nou Alianța Părinților, ONG-ul remarcat în ultimii ani mai ales prin proteste în perioada pandemiei și luări de poziție antivacciniste și antiavort. Dezinformarea curentă, venită la mai puțin de două săptămâni după cea prin care reprezentanții Alianței afirmau că elevii din România sunt obligați să urmărească filme care fac propagandă pentru sinucidere și homosexualitate, este lansată pe piață în contextul punctual al prezentării noilor legi ale educației în Guvernul României, care urmează să fie dezbătute și adoptate de către Parlament.
Într-un cadru general, narațiunea se înscrie pe linia propagandistică rusă, ajunsă la cote maxime odată cu invadarea Ucrainei, care prezintă opiniei publice un Occident decăzut moral, care s-a abătut de la valorile creștine. Subiectele legate de comunitatea LGBT sunt folosite de ani de zile de Moscova în încercările de a decredibiliza spațiul cultural european. Astfel, UE este prezentată ca „Gayropa”, un spațiu în antiteză cu cel al valorilor tradiționale, creștinești, ortodoxe, pe care Rusia le-ar reprezenta. Astfel, se induce ideea unei „agende LGBT” pe care UE ar încerca să o impună în mod forțat. Narațiuni similare sunt promovate însă și în zona dreptei radicale occidentale; o parte din aceasta, dar nu toată, a fost cultivată și de Rusia.
OBIECTIV: Creșterea sentimentelor antiLGBT, generarea de mișcări sociale antisistem, promovarea introducerii în sistemul educațional a propagandei ultrareligioase și ultraconservatoare, creșterea propriei notorietăți.
Educația antidiscriminare începe cu educatorii
DE CE SUNT FALSE NARAȚIUNILE: T-Shirt este un proiect adresat profesorilor, el nu face parte din programa școlară și nu este dezbătut la clasă. Proiectul a fost finalizat în 15 noiembrie 2022, dar Alianța Părinților a ales abia acum, în contextul dezbaterilor parlamentare pe tema legilor educației, să protesteze împotriva lui. O simplă lectură a obiectivelor proiectului e suficientă pentru a constata că acesta nu vorbește absolut deloc despre identitatea de gen și nici măcar nu dezbate subiectul diferenței între sex și gen. El abordează doar tema inegalităților bazate pe gen și a modalităților de a cultiva activități de învățare care să nu favorizeze comportamente de discriminare. Scopul principal al programului este educația favorabilă incluziunii și egalității. Recomandată cu preponderență profesorilor de la clasele primare, platforma online, rezultată în urma proiectului, oferă informații despre mai multe teme: politici pentru egalitatea de gen, cercetări despre educație și gen, rolul stereotipurilor de gen în societate și importanța actului didactic în demontarea acestora, etc.
Dacă ar fi avut minima curiozitate de a lectura informațiile din link-ul cu care își argumentează poziția, membrii Alianței Părinților ar fi putut cu ușurință constata că școlilor li se recomandă, printre altele, asigurarea de toalete separate pentru fete și băieți, de spații cu destinație specială pentru fetele aflate la menstruație, furnizarea de apă potabilă curată pentru fete și băieți, sau implementarea de politici antibullying, cu toleranță zero pentru hărțuire. Niciunul din punctele afișate în această listă nu face referire la „ideologia” LGBT sau a identității de gen. Eliminarea inegalităților de gen nu are absolut nimic în comun cu insinuările Alianței Părinților, iar aceasta este una din principalele preocupări ale societății inclusiv la nivelul Uniunii Europene.
Dacă vorbim despre diferențele dintre sex și gen, despre care Alianța afirmă că vor bulversa dezvoltarea copiilor, trebuie să notăm că ele există și, de principiu, pot fi rezumate așa: sexul are două mari categorii, bărbați și femei, iar genul poate fi masculin și feminin. Conform Organizației Mondiale a Sănătății, termenul „sex” se referă la caracteristicile biologice, anatomice și fiziologice care definesc bărbații și femeile, iar termenul „gen” se referă la aspectele sociale, psihologice și comportamentale, în special normele impuse de societate, aspecte pe care societatea le consideră potrivite pentru femei și bărbați. Și, în ciuda afirmațiilor luptătorilor pentru viitorul creștinesc al copiilor, orientarea sexuală nu poate fi „educată” sau impusă, ea nefiind o alegere, după cum au relevat de-a lungul anilor mai multe studii în domeniu. Influența socială în schimbarea orientării sexuale a unei persoane, invocată de psihologi și sociologi, trebuie interpretată în sensul că cei care își ascund preferințele sexuale pot renunța la secret, într-o societate normală, fără teama de a fi discriminați sau marginalizați pentru asta.
Verifică sursele: