
Rusia și China au inaugurat, vineri, primul pod rutier dintre ele, care leagă, peste râul Amur, orașele Heihe (provincia chineză Heilongjiang) și Blagoveșcensk (Extremul Orient rus). Construcția podului a fost finalizată acum doi ani, dar inaugurarea a fost amânată din cauza pandemiei de coronavirus. Finalizarea acestui proiect laborios, convenit încă din 1995, este simbolică pentru apropierea politică și creșterea schimburilor comerciale dintre cele două țări – remarcă media internaționale. Potrivit presei ruse, 630 de camioane, 164 de autobuze și 68 de vehicule ușoare vor putea traversa podul în fiecare zi. Cu o lungime de un kilometru și format din doar două benzi de circulație, podul a costat aproximativ 19 miliarde de ruble (echivalentul a 300 de milioane de euro). Cândva concurente pentru supremație în lumea dictaturilor comuniste postbelice, Moscova și Beijingul, care împart 4.250 de kilometri de graniță, și-au normalizat relațiile la sfârșitul anilor 1980. Anul acesta, chiar înainte ca Rusia să invadeze Ucraina, președinții Xi Jinping și Vladimir Putin au încheiat un parteneriat pe care l-au numit nelimitat. Comerțul bilateral a rămas, însă, afectat de lipsa infrastructurii de transport din regiune. În aprilie, în așa-numita Republică Autonomă Evreiască Birobidjan, din estul Rusiei, a fost finalizată construcția unui pod feroviar, tot peste râul Amur, care, potrivit autorităților locale, urmează să intre în funcțiune în august.