Peste 150 de nave au folosit coridorul de coastă pe Marea Neagră pentru transportul cerealelor ucrainene

Peste 150 de nave au folosit coridorul de coastă pe Marea Neagră pentru transportul cerealelor ucrainene
© EPA-EFE/IGOR TKACHENKO   |   Vrachierul ENEIDA ajunge într-un port maritim de lângă Odesa, sudul Ucrainei, 22 septembrie 2023, pe fondul invaziei ruse. Trei nave de marfă -- AZARA, YING HAO 01 și ENEIDA -- care folosesc un coridor temporar pentru navele civile în Marea Neagră, stabilit de Marina Ucrainei după retragerea Rusiei dintr-un acord cu cereale, se îndreaptă către porturile ucrainene Pivdenny și Chornomorsk pentru a fi încărcat cu 127.000 de tone de produse agricole și minereu de fier pentru China, Egipt și Spania, a declarat Oleksandr Kubrakov, ministrul ucrainean al infrastructurii, pe 22 septembrie. Rusia, care și-a început invazia pe scară largă a Ucrainei în februarie 2022, s-a retras dintr-un acord intermediat ONU-Turcia în iulie 2023, care a garantat trecerea în siguranță a exporturilor de cereale ucrainene prin Marea Neagră.

Aproximativ 151 de nave au folosit noul coridor de transport al Ucrainei pe Marea Neagră de când a fost înființat în august. Ministrul ucrainean adjunct pentru renovare și infrastructură, Iuri Vaskov a declarat că un total de 4,4 milioane de tone metrice de marfă, inclusiv 3,2 milioane de tone de cereale au fost transportate pe noua rută. Ucraina a anunțat ”coridorul umanitar” care urmează coasta de vest a Mării Negre, pe lângă România și Bulgaria, după ce Rusia a blocat acordul ONU care permitea trasportul în siguranță al exporturilor ucrainene pe Marea Neagră. Ucraina este unul din marii producători și exportatori de cereale ai lumii, iar păstrarea fluxului de exporturi este esențială pentru economia sa, care s-a redus cu aproximativ o treime anul trecut, dar care este de așteptat să crească cu aproximativ 5% în acest an.

Timp citire: 1 min