16.000 de muncitori au ocupat la refuz o sală de la sediul Volkswagen din Wolfsburg, iar afară, alți 5.000 au urmărit întâlnirea pe un ecran. Directorul financiar, Arno Antlitz le-a spus că întreprinderea are cel mult doi ani la dispoziție pentru a se redresa. Antlitz a spus că piața auto din Europa s-a contractat după pandemie, iar compania are un deficit de cereri de aproximativ 500.000 de mașini, echivalentul a aproximativ două fabrici. Antlitz a făcut apel la responsabilitate comună, a angajaților și conducerii, pentru a reduce cheltuielile, dacă marca vrea să supraviețuiască tranziției la mașinile electrice.
Redresarea echivalată cu falimentul
Ca răspuns, șefa comitetului de întreprindere Daniela Cavallo, care-i reprezintă pe angajați a comparat amenințarea de a închide fabrici cu o ”declarare de faliment”. Ea a spus că conducerea a afectat ”masiv” încrederea lucrătorilor și i-a cerut directorului general Oliver Blume, care nu era programat să vorbească, să explice personalului de ce grupul cheltuie 5 miliarde de euro pentru un parteneriat informatic cu o firmă americană în loc să protejeze locurile de muncă.
Guvernul și-a propus să intervină
Perspectiva ca una din companiile de brand a Germaniei să închidă, în premieră, fabrici pe teritoriul țării a stârnit și mai multă îngrijorare pentru situația celei mai mari economii a Europei, care se luptă cu o creșterea anemică, o cerere slabă la export, costuri mai mari și concurența străină. Confruntat cu rezultatele catastrofale din recentele alegeri regionale, cancelarul social-democrat Olaf Scholz a făcut o prioritate din situația de la Volkswagen. Ministrul Muncii, Hubertus Heil a promis sprijin, fără să spună de care, dar guvernul federal este așteptat azi să aprobe reduceri de taxe pentru a stimula cererea de vehicule electrice, care a scăzut sub așteptări.