Una dintre principalele justificări oferite de Donald Trump atunci când a lansat războiul tarifelor a fost protejarea producătorilor americani de automobile. În repetate rânduri, automobilele și producția de automobile au devenit subiecte de dispută în relațiile comerciale globale. Cu toate acestea, după cum ne-a demonstrat istoria în mod repetat, măsurile comerciale protecționiste produc rareori rezultatele scontate. În loc să sprijine producția locală, acestea au adesea ca rezultat forțarea consumatorilor să cumpere produse naționale inferioare și mai scumpe – cel puțin până când se ajunge la un compromis acceptabil pentru ambele părți. Rareori acest lucru a fost atât de evident ca în cazul Rusiei.
Japonezii vor să-i concureze pe chinezi și americani pe piața mașinilor electrice
Conducerea și sindicatele negociază de săptămâni, iar comitetul angajaților spune că amenințarea e reală.
Contructorii mizează pe mașinile electrice, chiar dacă cererea este în scădere
Cel mai mare producător auto european a anunțat posibile închideri de fabrici în Germania și concedieri.
Un protest prelungit ar avea efecte economice și politice consistente.
Volumul înmatriculărilor de autoturisme noi în primul semestru din 2023 este în creştere cu 25,4% faţă de perioada similară a anului anterior.