Facebook Twitter Instagram Youtube LinkedIn

Știri

Germania a obținut întreruperea difuzării prin satelit a programelor televiziunii de stat Russia Today în limba germană

Germania a obținut întreruperea difuzării prin satelit a programelor televiziunii de stat Russia Today în limba germană
©EPA-EFE/MAXIM SHIPENKOV  |   Sediul din Moscova al televiziunii Rossiya Segodnya (Russia Today)

Germania a obținut întreruperea difuzării prin satelit a programelor televiziunii RT (Russia Today, Rusia azi) în limba germană - au anunțat, miercuri, autoritățile de la Berlin. Acestea au explicat că mijloacele tehnice utilizate de postul vizat contravin suveranității juridice a Germaniei și că s-au adresat operatorului european de sateliți Eutelsat, care a stopat de pe 22 decembrie, difuzarea emisiunilor RT.

În septembrie, autorităţile de la Moscova au ameninţat siteul YouTube că va fi blocat  pe teritoriul Rusiei, dacă nu ridică suspendarea impusă conturilor în limba germană ale televiziunii de stat RT. Instituţia pe care media internaţionale o numesc jandarmul telecomului rusesc, Roskomnadzor, a cerut companiei Google, căreia îi aparţine YouTube, să ridice imediat suspendarea impusă în ajun conturilor RT DE şi Der Fehlende Part, fiindcă au violat regulile comunităţii şi au difuzat informaţii false legate de noul coronavirus. Ministerul rus de Externe a calificat decizia drept un act de agresiune fără precedent din partea YouTube, ce ar fi fost solicitat insistent de autorităţile germane.

Anterior, Luxemburgul a refuzat să acorde o licență de emisie televiziunii RT, care i-ar fi permis acesteia să emită, în limba germană, din ducat. Un comunicat publicat de biroul de presă al premierului Xavier Bettel și citat de agențiile internaționale de presă precizează că postul nu îndeplinește criteriile de natură tehnică și logistică pentru a fi autorizat să emită din Luxemburg. Difuzorul dispune de un birou în Germania, unde sunt instalați mulți dintre salariații implicați în producția editorială, așa că  RT auf Deutsch trebuie plasată sub juridicția Republicii Federale Germania – conchid autoritățile luxemburgheze.

Aflat sub controlul direct al Kremlinului, canalul RT a încercat, spun experții, să fenteze legislația germană, potrivit căreia nu se eliberează licențe unei media deținute de un alt stat. RT emite, deja, în engleză, franceză și spaniolă, limbi în care difuzează pe mapamond o propagandă agresivă în favoarea regimului condus de președintele Vladimir Putin. Există un larg consens internațional că Russia Today a fost înființată pentru că autoritățile moscovite voiau un mijloc de comunicare în masă prin care să contracareze valul de critici externe, după ce Rusia s-a întors la autoritarism şi expansionism teritorial.

 

Tags: Rusia , Vladimir Putin
Propaganda de Razboi
Alte știri
Poliţia muntenegreană a anunţat că a descoperit mai mult de o tonă de cocaină ascunsă într-un cargou cu banane

Poliţia muntenegreană a anunţat că a descoperit mai mult de o tonă de cocaină ascunsă într-un cargou cu banane

Cea mai mică dintre fostele republici iugoslave, cu doar 620 de mii de locuitori, Muntenegru e considerată o placă turnantă a traficului de droguri și țigări, iar bandele locale ar avea conexiuni directe cu grupările criminale din America de Sud, ceea ce le conferă o poziție dominantă pe traseul cocainei către Europa.

Un muzician belarus a fost condamnat la șase ani de închisoare, fiindcă trupa lui s-a implicat în protestele antiprezidențiale de anul trecut

Un muzician belarus a fost condamnat la șase ani de închisoare, fiindcă trupa lui s-a implicat în protestele antiprezidențiale de anul trecut

Bateristul Aleksei Sanciuk, 30 de ani, căsătorit și tatăl unei fetițe de opt ani, a fost acuzat de acţiuni care ar încalca grav ordinea publică și de incitare la revoltă în masă, fiindcă a blocat traficul fluturând un drapel în alb-roşu, culorile opoziţiei față de regimul autoritar al președintelui Aleksandr Lukașenko, şi i-a îndemnat pe manifestanţi să aplaude.

CEDO condamnă Ucraina pentru represiunea de la Euromaidan

CEDO condamnă Ucraina pentru represiunea de la Euromaidan

Statul ucrainean este responsabil pentru moartea unui manifestant – anunţă CEDO, într-un comunicat preluat de agenţiile de presă. Judecătorii Curţii apreciază, în unanimitate, că autorităţile au încercat, în mod deliberat, să perturbe manifestaţiile paşnice şi au recurs la violenţă excesivă şi arestări ilegale.

22 Dec 2021

Urmareste-ne si pe Google News

Timp de citire: 1 min
RĂZBOI ÎN UCRAINA: Negocieri suspendate
RĂZBOI ÎN UCRAINA: Negocieri suspendate

Consilierul prezidențial ucrainean Mihailo Podoliak crede că Moscova nu pricepe că războiul nu mai are loc după regulile, calendarul sau planurile sale.

Veridica News
Veridica News
17 May 2022
RĂZBOI ÎN UCRAINA: Peste 950.000 de refugiați în România
RĂZBOI ÎN UCRAINA: Peste 950.000 de refugiați în România

Fluxul e, din nou, în ușoară scădere.

Veridica News
Veridica News
17 May 2022
RĂZBOI ÎN UCRAINA: Curtea Penală Internațională trimite pe teren zeci de achetatori
RĂZBOI ÎN UCRAINA: Curtea Penală Internațională trimite pe teren zeci de achetatori

Violul și crima, practici curente ale armatei ruse – acuză celebra organizaţie pentru apărarea drepturilor omului Human Rights Watch.

Veridica News
Veridica News
17 May 2022
RĂZBOI ÎN UCRAINA: Vot copleșitor pentru aderarea la NATO în parlamentul finlandez
RĂZBOI ÎN UCRAINA: Vot copleșitor pentru aderarea la NATO în parlamentul finlandez

Președintele Finlandei, Sauli Niinistö, merge, joi, la Casa Albă.

Veridica News
Veridica News
17 May 2022