RĂZBOI ÎN UCRAINA: Exporturile ucrainene de cereale s-au reluat prin România

RĂZBOI ÎN UCRAINA: Exporturile ucrainene de cereale s-au reluat prin România
© EPA-EFE/ROBERT GHEMENT   |   Ministrul român de externe Bogdan Aurescu și ministrul ucrainean de externe Dmytro Kuleba își strâng mâna în timpul unei conferințe de presă comune care a urmat întâlnirii lor de la București, România, 22 aprilie 2022.

O primă navă încărcată cu porumb din Ucraina a părăsit, vineri, portul românesc Constanța, de la Marea Neagră, marcând, astfel, reluarea exporturilor ucrainene de cereale după declanșarea invaziei ruse. Surse de la vârful companiei de operațiuni portuare care a perfectat tranzacția, citate de agențiile internaționale de presă, n-au dezvăluit destinația navei, care arborează pavilionul Insulelor Marshall, dar au precizat că la bord se află 70.000 de tone de porumb. „Este un moment foarte important, care demonstrează angajamentul României de a-și arăta solidaritatea cu Ucraina, aflată  în chinurile războiului” – au adăugat acestea, felicitându-se că au jucat un rol de pionierat în acest demers.

Ucrainenii acuză Moscova că vrea să provoace foamete pe glob

Porturile Ucrainei, exportator tradițional de cereale și de produse animale, sunt sub blocada flotei militare ruse, iar ucrainenii acuză Moscova că vrea să provoace foamete pe glob. Înainte de război, Kievul exporta lunar 4,5 milioane de tone de producție agricolă prin porturile sale - 12% grâu, 15% porumb și 50% ulei de floarea soarelui la nivel global. Autoritățile de la București s-au angajat, în ultimele săptămâni, să modernizeze infrastructura portuară și feroviară, pentru a facilita exporturile din Ucraina, care împarte o graniță de 650 de kilometri cu România. Ministerul Transporturilor de la București a lansat o licitație pentru refacerea unei căi ferate care leagă Giurgiulești (din vestul Republicii Moldova) de Galați (estul României). Cu o lungime de 5 kilometri, acest tronson păstrează așa-numitul ecartament lat, al șinelor folosite în fosta URSS, corespunde cu cel încă utilizat în Ucraina și permite transportul de mărfuri fără a fi necesară schimbarea axelor vagoanelor.

Timp citire: 1 min