
Clubul comunitar a constatat că giganții americani au încălcat regulile privind concurența loială. Primele sancțiuni conform Legii piețelor digitale sunt amenzi de 500 de milioane de euro pentru Apple și 200 de milioane de euro pentru proprietarul Facebook. Acestea sunt primele sancțiuni aplocate de Comisia Europeană în temeiul Legii UE a piețelor digitale. Reglementarea, cunoscută sub acronimul DMA este menită să asigure practici de afaceri corecte de către companiile de tehnologie. The Guradian scrie că această lege ar putea să îi ofere președintelui Donald Trump încă un subiect de critică a UE care în viziunea liderului de la Casa Albă a fost creată ca să profite de SUA. Comisia a amendat Apple cu 500 de milioane de euro pentru că restricționează dezvoltatorii de aplicații să distribuie aplicații în afara App Store al companiei. În motivația sancțiunii se arată că dezvoltatorii de aplicații nu pot beneficia pe deplin de canale alternative, astfel încât consumatorii nu au putut descoperi oferte mai ieftine.
Apple a anunțat că va contesta sancțiunea
Comisia a ordonat companiei să elimine restricțiile în termen de 60 de zile sau riscă amenzi suplimentare. Apple a spus că va face recurs împotriva amenzii. Meta, proprietarul Facebook și Instagram, a fost amendat cu 200 de milioane de euro pentru „ modelul său de consimțământ sau plată” introdus în noiembrie 2023, ca o încercare de a respecta regulile UE de confidențialitate a datelor. Conform acestui model, utilizatorii din UE de Facebook și Instagram au avut de ales între a consimți ca datele lor să fie utilizate pentru publicitate sau a plăti o taxă pentru un serviciu fără reclame. Comisia a spus că această abordare nu este conformă cu DMA, susținând că utilizatorii ar trebui să poată obține un Facebook sau Instagram echivalent cu serviciul de anunțuri personalizate, dar pe baza mai puține din datele lor.