Anul trecut, 8% dintre întreprinderile din Uniunea Europeană cu 10 sau mai mulți angajați au folosit tehnologii de inteligență artificială pentru a-și desfășura activitatea. Inteligența artificială se referă la sisteme care utilizează tehnologii precum la generare de text, viziunea computerizată, recunoașterea vorbirii, generarea limbajului natural, învățarea automată și învățarea profundă pentru a aduna și/sau a utiliza date pentru a prezice, recomanda sau decide - cu diferite niveluri de autonomie - cele mai bune acţiune pentru atingerea unor obiective specifice.
România, la coada clasamentului
Cele mai mari cote de întreprinderi cu 10 sau mai mulți angajați care utilizează tehnologii AI au fost în Danemarca (15,2%), Finlanda (15,1%) și Luxemburg (14,4%). În acelaşi timp, cele mai scăzute ponderi au fost înregistrate în România (1,5%), Bulgaria (3,6%) și Polonia și Ungaria (câte 3,7%).
Tipuri de IA utilizate în UE
Când vine vorba de tipul de tehnologie folosită de aceste întreprinderi, automatizarea diferitelor fluxuri de lucru sau asistarea în luarea deciziilor a fost cea mai utilizată, cu 3% dintre întreprinderi folosind-o. Au urmat efectuarea de analize a limbajului scris (2,9%) și învățarea automată (2,6%). Alte tipuri de tehnologii AI utilizate includ conversia limbajului vorbit în format care poate fi citit de mașină (recunoașterea vorbirii 2,5%), identificarea obiectelor sau persoanelor pe baza imaginilor (recunoașterea imaginilor, procesarea imaginilor 2,2%), generarea limbajului scris sau vorbit (2,1%) și permiterea mișcării fizice a mașinilor prin decizii autonome bazate pe observarea împrejurimilor (roboți autonomi, vehicule autonome și drone autonome 0,9%).