Comerţul electronic din România, aproape 12 miliarde de euro, în 2024

Comerţul electronic din România, aproape 12 miliarde de euro, în 2024
© EPA-EFE/CRISTOBAL HERRERA-ULASHKEVICH   |   O persoană caută oferte speciale pe un computer în timpul evenimentului de cumpărături Cyber ​​Monday din Miami, Florida, SUA, 2 decembrie 2024.

Valoarea comerţului electronic din România reprezintă 3,4% din Produsul Intern Brut, în acest an, echivalentul a 11,7 miliarde de euro, potrivit estimărilor raportului European E-commerce 2024. România se clasează astfel pe locul trei în Europa Centrală şi de Est, după Polonia şi Cehia.

Astfel, sectorul comerţului electronic a creat noi oportunităţi de angajare şi sprijină creşterea sectoarelor conexe. Prin ecosistemul dezvoltat în ultimii ani, comerţul electronic este responsabil pentru mai mult de o treime din traficul de curierat şi are impact pozitiv asupra unor servicii precum logistică, fullfilment sau marketing online.

Aproape trei sferturi din românii conectați la Internet fac cumpărături online

În acest sens, datele Institutului Naţional de Statistică arată că 72,9% dintre utilizatorii de Internet din România au realizat achiziţii online în 2024. Astfel, statistica oficială, publicată pe 11 decembrie 2024, relevă faptul că 88,6% dintre gospodăriile româneşti sunt conectate, în creştere cu 2,9 puncte procentuale faţă de anul precedent.

O creştere semnificativă a fost înregistrată în mediul rural, unde ponderea cumpărătorilor online a urcat la 67,3% (+5,9% faţă de 2023), reducând diferenţa faţă de mediul urban, unde 77,1% dintre utilizatorii de internet au plasat cel puţin o comandă online (+3,4%).

Cele mai populare categorii de produse şi servicii achiziţionate online în 2024 sunt: Îmbrăcăminte, încălţăminte şi accesorii (78,6%), Livrări de la restaurante şi catering (36,4%), Produse cosmetice şi de îngrijire personală (34,5%), Articole sportive (20,8%), Electrocasnice şi electronice (15,8%) şi Medicamente şi suplimente alimentare (16,7%).

Timp citire: 1 min