Ungaria se poziționează ca un punct important pe "Noul Drum al Mătăsii"

Ungaria se poziționează ca un punct important pe
© pixabay.com  

În Ungaria a început construcţia East-West Gate (EWG), cel mai mare terminal intermodal din Europa, în apropiere de graniţa ungaro-ucraineană, la Fényeslitke.

Investiţia privată, în valoare de peste 60 de milioane de euro, este subvenţionată de statul ungar, pentru crearea de locuri de muncă, cu aproximativ 8 milioane euro, se arată într-un comunicat transmis agenţiei ungare de presă MTI de către investitorul East-West Intermodális Logisztikai Zrt.

Conform MTI, compania “East-West Intermodális Logisztikai Szolgáltató Zrt.” a fost fondată de firma Trusty Business Management Zrt., la data de 1 iunie 2018. În urmă cu un an, jumătate din “East-West Intermodális Logisztikai Szolgáltató Zrt.” a fost preluată de compania “Greennovatív Energetikai Fejlesztő Kft.”.

Potrivit comunicatului, terminalul va avea o capacitate de  până la 1 milion de containere TEU pe an. 

Cu ajutorul terminalului EWG, Ungaria poate deveni un participant activ al traficului intercontinental pe “Noul Drum al Mătăsii”, dintre China şi Europa.

Cotidianul  Daily News Hungary scrie că, văzut ca o poartă către Occident pe "Noul Drum al Mătăsii", terminalul intermodal EWG va oferi o rută mai rapidă decât actualele rute maritime pentru transportul de marfă din China către Austria, Elveția, Italia, Slovenia, Croația și Germania.

Unitatea este programată să înceapă operaţiunile de testare peste un an, cu predarea finală în primul trimestru al anului 2022.

EWG ar urma să fie cel mai mare şi mai modern terminal intermodal combinat de pe uscat din Europa, dotat cu câte 5 linii ferate cu ecartament normal şi 5 linii ferate cu ecartament lat, cu o lungime de 850 m, dotate cu poduri rulante.

Timp citire: 1 min