TAROM va despăgubi toţi pasagerii blocați în aeroporturi de greva mascată a piloților, de luni, având de achitat în jur de 2 milioane de euro. Suma cuprinde, pe de o parte, costurile biletelor pasagerilor, iar pe de alta, despăgubirile conform normelor europene, între 250 și 600 de euro.
Despăgubiri conform legislaţiei europene
Potrivit ANPC, TAROM va despăgubi toţi pasagerii care au achiziţionat bilete direct de la companie şi care depun cerere de rambursare a compensaţiilor, conform legii. Potrivit Regulamentului european 261/2004, compensaţiile la care consumatorii au dreptul, în urma anulării zborurilor sunt: 250 euro pentru toate zborurile de 1.500 kilometri sau mai puţin, 400 euro pentru toate zborurile intracomunitare de peste 1.500 kilometri şi pentru toate zborurile cuprinse între 1.500 şi 3.500 kilometri, respectiv 600 euro pentru toate celelalte zboruri.
Adresă de email dedicată
Pentru a facilita procesul de compensare a călătorilor afectaţi în urma anulării unor zboruri regulate în cursul zilei de 8 iulie, TAROM a anunţat crearea unei adrese de email dedicate: despagubire8iulie@tarom.ro, la care pasagerii pot transmite cererile şi documentele necesare în vederea obţinerii despăgubirilor, în conformitate cu Regulamentul EC 261/2004. Pentru a primi compensaţii şi rambursarea costurilor suplimentare, consumatorii trebuie să se adreseze companiei printr-un e-mail, în care să prezinte biletul de avion care să demonstreze că era pasager al cursei anulate, precum şi bonurile/facturile prin care au achiziţionat cazare, transport între locul de cazare şi aeroport, obiecte de minimă necesitate, în perioada în care zborul a fost anulat, până la rerutare, precum şi numărul contului în care să i se poată plăti compensaţia financiară.