Puţin peste un sfert din cetățenii României au folosit servicii publice online în 2024

Puţin peste un sfert din cetățenii României au folosit servicii publice online în 2024
© Facebook - Direcția Generală Piață Internă, Industrie, Antreprenoriat și IMM-uri a Uniunii Europene   |   Imagine de prezentare a proiectului de digitalizare a serviciilor publice la nivelul Uniunii Europene, decembrie 2018

70% dintre persoanele cu vârsta cuprinsă între 16-74 de ani din Uniunea Europeană au declarat că au folosit un site web sau o aplicație a unei autorități publice în 2024, o ușoară creștere de 0,7 procente față de 2023 (69,3%), potrivit datelor Eurostat. Dintre țările UE, Danemarca (98,5%), Țările de Jos (96,0%) și Finlanda (95,4%) au avut cele mai mari cote de utilizare a e-guvernării în 2024. În schimb, România (25,3%), Bulgaria (31,5%) și Italia (55,1%) au avut cele mai mici cote.

În 2024, cea mai frecventă utilizare a serviciilor de e-guvernare în ultimul an a fost obținerea de informații despre servicii, beneficii, legi, orele de funcționare sau subiecte similare (44,0%). Aceasta marchează o creștere de 2,4 procente față de 2023. Accesarea informațiilor cu caracter personal a fost a doua activitate cea mai frecventă, 40,0% dintre persoane utilizând acest serviciu, în creștere cu 0,8% față de anul precedent. Descărcarea sau tipărirea formularelor oficiale s-a situat pe locul al treilea, cu 38,1% dintre persoanele din UE utilizând acest serviciu, deși aceasta reprezintă o scădere cu 1,8 procente față de 2023.

Cea mai puțin obișnuită utilizare a e-guvernării a fost efectuarea altor solicitări, reclamații sau reclamații (5,3%, în creștere cu 0,5%).

Timp citire: 1 min