Noi standarde pentru vehicule mai puțin poluante au fost propuse de Comisia Europeană

Noi standarde pentru vehicule mai puțin poluante au fost propuse de Comisia Europeană
© EPA-EFE/THIERRY MONASSE   |   Comisarul pentru piața internă Thierry Breton susține o conferință de presă privind standardele de emisii de poluare auto Euro-7 la Bruxelles, Belgia, 10 noiembrie 2022.

Comisia Europeană a prezentat noile standarde Euro 7, pentru reducerea poluării de la vehicule. Regulile urmăresc scăderea emisiilor de oxid de azot cu 35% la mașini și camionete și cu 56% la autobuze și camioane, comparativ cu standardele anterioare Euro 6.

”Subiectul, astăzi, nu este lupta împotriva schimbărilor climatice, ci calitatea aerului. Aceeași calitate a aerului – sau mai degrabă lipsa acesteia – care ucide prematur până la 70.000 de oameni în fiecare an, în Europa, din cauza transportului rutier”, spune comisarul european pentru piața internă, Thierry Breton. ”Vorbesc aici despre emisiile atât pentru mașinile cu motor cu combustie, care vor continua să fie introduse pe piața noastră până în 2035, cât și pentru emisiile de la vehiculele grele de marfă și vehiculele electrice”.

Noile standarde prevăd limitarea particulelor poluante provenite de la frâne, dar sunt introduse și reguli privind poluarea cu microplastic de la anvelope. Bateriile din mașinile electrice vor trebui, de asemenea, să fie mai durabile, având în vedere demersul UE de a stimula producția și vânzările acestora.

”Uneori presupunem că vehiculele electrice sunt complet curate. Desigur, sunt mult mai curate când vine vorba de CO2. Este destul de clar. Dar vehiculele electrice sunt cu aproximativ 40% mai grele decât vehiculul tău cu motor cu ardere internă, așa că emit mai multe particule de la fricțiunea frânelor și cauciucurilor, precum și la reîncărcarea bateriei”, a mai spus Breton.

Potrivit estimărilor Comisiei Europene, impactul asupra consumatorilor va fi scăzut: între 90 și 150 EUR pentru mașini și în jur de 2600 EUR pentru autobuze și camioane.

Dar europarlamentarul olandez, Bas Eickhout, membru al grupului ecologist spune că măsurile sunt slabe, iar Comisia Europeană s-a înclinat din nou în fața industriei auto. ”În China și SUA, mai multe standarde au fost acum înăsprite, dar Comisia oferă industriei mână liberă pentru a nu face practic nimic în privința emisiilor de la vehiculele pe benzină și motorină, în următorul deceniu”, susține deputatul ecologist.

Timp citire: 1 min