Camera Deputaţilor a adoptat proiectul de lege care prevede crearea, la nivel naţional, a mecanismelor necesare pentru realizarea unui schimb de informaţii cu Departamentul pentru Securitate Internă al Statelor Unite ale Americii, prin intermediul unei platforme informatice dezvoltate şi administrate de Ministerul Afacerilor Interne. S-au înregistrat 240 de voturi „pentru” şi două abţineri. Camera Deputaţilor este for decizional.
Căutare automatizată a amprentelor
Proiectul vizează crearea unui flux de lucru automatizat cu Departamentul pentru Securitate Internă, care să permită punctului sau punctelor naţionale de contact desemnate de partea americană şi de partea română căutarea automatizată a datelor de referinţă dactiloscopice în sistemul AFIS naţional prin platforma informatică, precum şi în sistemele de identificare similare ale părţii americane, cât şi transmiterea, după caz, a datelor personale şi a informaţiilor suplimentare, în cazul unei concordanţe.
Inspectoratul General al Poliţiei Române, Inspectoratul General al Poliţiei de Frontieră şi Inspectoratul General pentru Imigrări sunt desemnate puncte naţionale de contact pentru efectuarea interogărilor automatizate în scopul prevenirii, descoperirii şi combaterii infracţiunilor grave în privinţa colaborării cu Departamentul american pentru Securitate Internă.
Prevederi privind protecţia prelucrării datelor cu caracter personal.
Conform proiectului, „în situaţia în care, cu ocazia schimbului de date generat de apariţia unei concordanţe între datele dactiloscopice, sunt primite informaţii ce vizează domeniul prevenirii şi combaterii terorismului, structurile din cadrul MAI, desemnate ca puncte naţionale de contact care au primit informaţiile, au obligaţia de a le transfera, în cel mai scurt timp, dar nu mai târziu de 72 de ore, Serviciului Român de Informaţii, în calitate de autoritate naţională şi punct de contact pe relaţia cu partea americană în domeniul prevenirii şi combaterii terorismului”.
Informaţiile suplimentare primite de la partea americană cu ocazia schimbului de date generat de apariţia unei concordanţe între datele dactiloscopice ca urmare a unei interogări a acesteia se stochează în cadrul platformei informatice pentru o perioadă de 3 ani şi sunt utilizate de către Poliţia Română, Poliţia de Frontieră Română şi IGI, în scopurile prevăzute în acord.