În Grecia ia amploare polemica despre starea rețelei de căi ferate după o catastrofă feroviară fără precedent

În Grecia ia amploare polemica despre starea rețelei de căi ferate după o catastrofă feroviară fără precedent
© EPA-EFE/DIMITRIS PAPAMITSOS / GREECE PRIME MISNISTER / HANDOUT HANDOUT HANDOUT EDITORIAL USE ONLY/NO SALES   |   O fotografie pusă la dispoziție de Biroul de presă al prim-ministrului grec îi arată pe prim-ministrul Kyriakos Mitsotakis și pe ministrul grec al infrastructurii și transporturilor Kostas Karamanlis reacționând la locul unei coliziuni feroviare, lângă orașul Larissa, Grecia, 01 martie 2023. Ministrul infrastructurii și transporturilor Kostas Karamanlis și-a dat demisia la 1 martie, în urma accidentului fatal de tren. Potrivit unui bilanț provizoriu, 36 de persoane au murit și 66 au fost transportate la spital, dintre care șase sunt la terapie intensivă.

Premierul grec susține că o eroare umană ar fi dus la cea mai gravă catastrofă feroviară, cunoscută în Grecia, soldată cu cel puțin 38 de morți și zeci de răniți. Un tren de călători s-a ciocnit frontal marți noapte cu unul de marfă lângă orașul Larisa, din centrul țării. ”Totul arată că drama se datorează, din păcate, în principal, unei erori umane tragice”, a declarat premierul Kyriakos Mitsotakis, care a mers la fața locului și a anunțat trei zile de doliu național. Ulterior, într-un mesaj adresat națiunii, premierul a dat asigurări că justiția își va face treaba și va atribui responsabilitățile. Șeful gării din Larisa a fost reținut de poliție sub acuzația de neglijență criminală. El a negat însă că ar avea vreo vină și a vorbit despre o posibilă defecțiune tehnică. La 24 de ore de la coliziunea fatală, Grecia se chinuie să afle ce nu a funcționat. Sindicatul conductorilor de tren spune că reclamă deficiențele sistemului de cel puțin 25 de ani. Presa elenă informează că sistemul de semnalizare trebuia acționat manual pentru că programul electronic nu funcționează. În plus sindicatele se plâng de o lipsă acută de personal, după ce o parte din serviciile feroviare ale Greciei au fost privatizate în 2017, în cadrul unui pachet de salvare de mai multe miliarde de euro din partea Uniunii Europene și a Fondului Monetar Internațional. Ministrul transporturilor, Kostas Karamanlis care și-a înaintat demisia în urma catastrofei afirmă că a preluat o infrastructură inadecvată secolului 21 pe care s-a străduit să o îmbunătățească. ”Aceste eforturi nu au fost de ajuns”, a spus el.

Timp citire: 1 min