
Legea europeană pentru serviciile digitale, care intră în vigoare săptămâna aceasta va cere principalelor platforme online și motoarelor de căutare să facă mai mult pentru a gestiona conținutul ilegal și riscurile pentru securitatea publică. Din această primăvară, unitatea internă Jigsaw a Google, care operează pentru înlăturarea ameninţărilor la adresa societăților va difuza o serie de reclame animate pe platforme precum TikTok și YouTube în cinci țări ale Uniunii Europene: Belgia, Franța, Germania, Italia și Polonia. Reclamele vor prezenta așa-numitele tehnici de “prebunking”, dezvoltate în parteneriat cu cercetătorii de la Universitățile Cambridge și Bristol, care-i ajută pe utilizatori să identifice conținutul manipulator înainte de a-l întâlni. De asemenea, cei care vizionează reclamele pe YouTube vor fi rugați să completeze un scurt chestionar, conceput pentru a evalua ceea ce au învățat despre dezinformare. Beth Goldberg, șefa cercetării de la Jigsaw afirmă că prebunking-ul este singura tehnică, de până acum, care funcționează la fel de eficient pe tot spectrul politic. Alte măsuri de control al dezinformării, spune ea, cum ar fi verificarea faptelor, nu pot preveni polarizarea pentru că intervin după ce informația s-a răspândit deja. O investigație întreprinsă luna trecută de Serviciul de acțiune externă al Uniunii Europene, SEAE a descoperit 750 de incidente cu informații înșelătoare răspândite în mod deliberat de actori străini, mulți exprimându-și sprijinul pentru invadarea Ucrainei de către Rusia. Campania Google se va desfășura cel puțin o lună, iar reclamele Jigsaw vor fi traduse în toate cele 24 de limbi oficiale ale UE.