Portul Constanța Sud a fost declarat obiectiv strategic de interes național.
Măsura va fi finanțată parțial din fondurile de coeziune ale UE și va contribui la funcționarea culoarelor de solidaritate UE - Ucraina.
O mare parte a creșterii se datorează sprijinului pentru Ucraina.
Prin portul Constanţa au fost expediat 32,6 milioane de tone de cereale în primele 11 luni ale acestui an, iar cerealele ucrainene au reprezentat aproximativ 40% din volumul total.
Principalul port românesc la Marea Neagră a avut a treia cea mai mare creștere procentuală a traficului de mărfuri între porturile europene.
De la începutul anului 2024 un reprezentant din cadrul CBP va începe activitatea de consultanță în domeniul analizei de risc și controlului vamal în Portul Constanța.
Procurorii suspectează că o încărcătură de 40.000 de tone de îngrășământ (uree), marcată ca provenind din Uzbekistan, ar fi fost produsă în Rusia sau Belarus.
Portul românesc Constanţa este principala rută alternativă pentru transportul cerealelor ucrainene după retragerea Rusiei din acordul internaţional mediat de ONU și Turcia.