
Vânzările produselor de lux au crescut peste așteptări, în ciuda crizei costului vieții care nu dă semne de diminuare și a economiei globale care se îndreaptă spre recesiune. O serie de companii, printer care grupul de băuturi spirtoase Diageo sau producătorul de genți Hermes, Birkin, au raportat marje de profit record de pe urma celor mai scumpe produse și se așteaptă să această tendință să continue. Dacă ratele dobânzilor mult mai mari, inflația și criza energetică prelungită îi fac pe milioane de oameni să se întrebe dacă își pot permite încă 1.000 de dolari pentru energie în acest an, alții cheltuiesc 10.000 de dolari pe o geantă Hermes, pentru că cei mai bogați dintre noi sunt relatic neafectați de creșterea prețurilor.
Producătorul de automobile Renault a spus că strategia sa de a pune accent nu pe numărul dar pe vânzarea celor mai profitabile mașini a fost un success, ceea ce a făcut să-și îmbunătățească previziunile pentru marjele întregului an. Constructorul francez are modele care costă și peste 100.000 de dolari
„Reziliența surprinzătoare a consumatorilor europeni poate fi, de asemenea, văzută în rezultatele foarte bune ale mărcilor de lux, Louis Vuitton , în special în modă și articole din piele, cum ar fi ca Fendi și Christian Dior”, spune Rebecca Chesworth, senior strateg la investitorul State Street SPDR ETF-uri.
Companiile nu văd semnele vreunei încetiniri, în nicio regiune, chiar dacă prețurile au fost majorate. Este vorba de companiile puternice, care au poziţii dominante în sectoarele lor, consideră analiștii.
Nu în ultimul rând, consumatorii mai bogați par în prezent concentrați să se bucure de libertățile recâștigate odată cu relaxarea restricțiilor COVID-19. Creșterea numărului celor care au zburat în Europa în intervalul aprilie - iunie a readus IAG, proprietarul British Airways, pe profit pentru prima dată de la începutul pandemiei. Numărul mare de rezervări se menține, ceea ce înseamnă că dorința de a călători transcende temerile legate de criza costului vieții sau a unui viitor incert al ecomiilor.