În Europa oamenii zboară mai puțin

În Europa oamenii zboară mai puțin
© EPA-EFE/RONALD WITTEK   |   Un avion al companiei aeriene germane Lufthansa aterizează pe aeroportul internațional din Frankfurt pe Main, Germania, 02 martie 2023. Potrivit unui comunicat de presă al Lufthansa, grupul continuă să înregistreze o cerere puternică pentru călătorii aeriene și se așteaptă să poată genera câștiguri impozitabile de aproximativ 1,5 miliarde de euro în anul financiar 2022. Grupul Lufthansa își va publica cifrele preliminare de afaceri pentru întregul an 2022 pe 3 martie 2023.

Numărul de persoane care folosesc avionul pe rutele interne din Europa este în scădere, cauza putând fi atribuită presiunii de a reduce poluarea, sugerează un raport Eurocontrol. Potrivit noilor date, în top se află Germania, cu 38% mai puține zboruri interne în 2022 față de 2019, Lituania și Finlanda, unde astfel de călătorii au scăzut cu 38%, respectiv, 35%, iar tendința descendentă a fost consistentă pe tot continentul. Singura creștere semnificativă a fost în Ungaria, unde zborurile interne au crescut cu 56% față de nivelurile din 2019.

Subvenții pentru călătoriile cu trenul

Evitarea călătoriilor aeriene este o bună modalitate de a reduce amprenta de carbon. Un zbor dus-întors la clasa economică de la Londra la New York emite în jur de 1,48 tone de CO2 per pasager, conform calculatorului de emisii de carbon al Flight Emission Map - mai mult decât dublu față de cantitatea produsă într-un an întreg de o persoană medie din Ghana. În contextul crizei climatice, Franța și Austria au interzis zborurile interne pe distanțe scurte, pe care este disponibilă o călătorie cu trenul. De asemenea, multe guverne subvenționează, în mare măsură, transportul feroviar, iar planificarea mersului cu trenul este mai simplă decât s-ar credea. Spania a investit peste 700 de milioane de euro într-o schemă de bilete gratuite. Germania a introdus un permis de transport public foarte redus, iar săptămâna trecută guvernul a decis să investească 45 de miliarde de euro în Deutsche Bahn - furnizorul național de transport feroviar - până în 2027.

Crește însă traficul aerian între țări

Zborurile dintre țările europene au fost și ele afectate. „Față de 2019, a existat încă un decalaj de trafic de 16,7% în 2022, ceea ce corespunde cu 4.989 de zboruri zilnice mai puține în rețea”, se arată în raportul Eurocontrol. Dar traficul aerian din Europa este programat să crească cu 4% pe an începând cu 2025 și, cel mai probabil, va depăși nivelurile din 2019 până în 2029, estimează Eurocontrol.

Timp citire: 1 min